מערכת לניהול תוכן CMS – Content Management System

ביל גייטס אמר בשנת 1996 שהתוכן הוא המלך. כשאנחנו מדברים על מכירות, התוכן הוא חלק בלתי נפרד מהמעטפת, ומערכות CMS מאפשרות לעדכן אותו בקלות מערכת לניהול תוכן זוהי מערכת אחורית (בק-אנד/back-end) של אתר אינטרנט מאפשרת יצירה, עריכה ופרסום תוכן בצורה קלה, למשל כמו העורך של Word המוכר. תוכן יכול להיות טקסט, תמונה, וידאו, לינקים, טפסים וכל אלמנט אינטרנט. דוגמא מובילה למערכת שכזו היא WordPress. מילה של אופיר:עמוד מוצר מנצח חייב…

להמשך קריאה מערכת לניהול תוכן CMS – Content Management System

משפך מכירות ומסע לקוח

איך הופכים גולש שבחיים לא שמע על המותג או המוצר שלנו ללקוח ואפילו למליץ? אנחנו שואפים להכניס אותו ל"משפך מכירות" שמסתיים ברכישה. איך זה עובד? כמו רוב הנושאים במילון הזה, אפשר לכתוב ספר רק על המונח הזה, אנסה לתמצת מאוד:כשמדברים על משפך מכירות ומסע לקוח מתכוונים לתהליך שהגולש עובר, מהשלב שהוא לא מכיר את המותג (או המוצר או גם וגם) שלנו לשלב שהוא לקוח ואף ממליץ. מסע הלקוח שלי –…

להמשך קריאה משפך מכירות ומסע לקוח

נטישת עגלה – Cart abandonment

המונח מתייחס להוספת מוצרים לסל הקניות באתר ללא השלמת העסקה. תחשבו על הביקור האחרון שלכם בסופר, לאלו שלא נצמדים לרשימת הקניות (כמוני), עוברים ליד המדפים ואומרים לעצמם, "רגע אני צריך את זה? יש שוקולד בבית?" ומעמיסים לעגלה. כך עם מספר מוצרים נוספים. ההמשך ידוע: מגיעים לתור לקופה ופתאום מתחילים לחשוב, רגע בעצם יש שוקולד בבית. כמוכם אנשים אחרים מרוקנים את העגלה לעמדת המסטיקים ליד הקופה עם מוצרים שהם לא צריכים/לא…

להמשך קריאה נטישת עגלה – Cart abandonment

סליקת כרטיס אשראי באתרי סחר

תהליך הסליקה הוא אבן היסוד של קבלת תשלום ברשת, שווה להכיר לעומק. בכל תהליך סליקה מעורבות 3 חברות: חברת הסליקה מספקת את התשתית של עמוד סליקה חיצוני או כזה המוטמע באתר. חברת הסליקה מעניקה שכבת אבטחה שמתווכת בין האתר לחברת האשראי- שכבת אבטחה זו היא תקן PCI. בפועל חברת הסליקה מקבלת את פרטי כרטיס האשראי של הלקוח ומעבירה אותו באופן מאובטח לחברת האשראי לצורך חיוב והעברת תשלום עבור הרכישה.חברות האשראי…

להמשך קריאה סליקת כרטיס אשראי באתרי סחר

עוגיות – Cookies

לא מתוקות אבל עשירות במידע חיוני – הקוקיז מאפשרות לנו לאסוף נתונים רבי ערך קוקיז הם קבצי TXT פשוטים הנוצרים על ידי הדפדפן כשגולשים מבקרים באתר; קבצים אלו נשמרים במחשב של הגולש והם מכילים מידע לגבי האינטראקציה של הדפדפן עם האתרים הללו. מידע כגון חותמת זמן של כל הכניסות לאתר וקודים שונים - למשל קוד המשתמש של גוגל לצורך מעקב מסע לקוח. בכניסה הבאה של הדפדפן לאותו אתר, האתר יכול…

להמשך קריאה עוגיות – Cookies

ערך חיי לקוח – lifetime value LTV

מערכת היחסים עם הלקוחות היא לא חתונה לכל החיים אלא מערכת יחסים עם התחלה וסוף. אבל כמה אפשר להרוויח כל עוד מתקיימת מערכת היחסים הזו? מודל ערך חיי לקוח מנסה לחזות את סך כל ההכנסות מלקוח אחד. המודל משמש לניתוח כדאיות של עלות רכישת לקוח חדש. למשל, חנות/אתר למכירת מזון לבעלי חיים יכול לחשב את ה-LTV הפוטנציאלי של לקוח שיש לו סל רכישה חודשי באמצעות עלות הסל החודשית כפול תקופת…

להמשך קריאה ערך חיי לקוח – lifetime value LTV

פילוח/סגמנטציית קהלים

כולם יודעים ש"מי שמנסה למכור לכולם לא מוכר לאף אחד". אז איך מתמקדים בקהל יעד רלוונטי ורווחי? כאן נכנס לתמונה פילוח הקהלים פילוח היא מונח מתחום השיווק שמהותה חלוקת קהל היעד למספר פלחים ופנייה לכל פלח עם מסר שונה לצורך הגדלת יחס ההמרה. המטרה היא לפגוע בדיוק רב יותר בכוונת הרוכש ולהציג מסר מותאם ככל הניתן. כדאי לפלח את הקהל הנמצא ברשימת התפוצה שלכם, לפלח את הקהל בקמפיינים הממומנים שלכם…

להמשך קריאה פילוח/סגמנטציית קהלים

פרסום ממומן

פרסום ממומן, בשונה מקידום אורגני, מיועד להשיג תוצאות מיידיות- בין אם מדובר במכירה של מוצר או שירות, איסוף ליד או אפילו צביעת קהלים לריטרגטינג/רימקרטינג עתידי. המטרה בקמפיין ממומן היא להגיע ל ROI חיובי, כאשר ההגדרה ל-"ROI חיובי" היא החלטה מסחרית. לפרסום ממומן יש כמה מודלים מובילים: תשלום לקליק (תשלום עבור טראפיק):מודל התשלום המשוייך למערכות PULL- כמו מנועי חיפוש. אם המודעה שלכם מופיעה בתוצאות החיפוש- החיוב ייעשה רק אם הקליקו על…

להמשך קריאה פרסום ממומן

צ'ק אאוט – תהליך התשלום

"חשבון בבקשה", השלב האחרון אך המשמעותי ברכישה אונליין תהליך רכישה סטנדרטי באתר אינטרנט נראה כך:עמוד מוצר/דף נחיתה-> עגלה->הרשמה/התחברות והזנת כתובת-> צ'ק אאוט-> עמוד תודה. שלב הצ'ק אאוט הוא השלב בו האתר יבקש מהמשתמש לשלם בעבר המוצרים בעגלת הקניות, להזין פרטי אשראי או לשלם באמצעות פייפאל/ביט/אמצעי תשלום אחר. מילה של אופירכדאי לבחון כל אלמנט בתהליך הרכישה ולבצע A/B TESTING - תהליך רכישה פשוט ואינטואטיבי ישפר את יחס ההמרה ויצמצם את הנטישה.

להמשך קריאה צ'ק אאוט – תהליך התשלום

קידום אורגני במנועי חיפוש – SEO: Search engine optimization

כולם רוצים להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל, אבל הדרך לשם דורשת השקעה בקידום אורגני קידום אורגני משמעותו לגרום לעמוד באתר שלנו להיות מדורג גבוהה ככל הניתן בתוצאות החיפוש עבור שאילתה מסויימת שהגולש הקליד וחיפש. בבסיס הקידום יש פעולות on site & off site כאשר: פעולות on site נחלקות לשתייםפעולות טכניות שמשמעותן התאמת האתר לדרישות מנוע החיפושיצירת תוכן רלוונטי לשאילתות הגולשים סביב הביטוי שנרצה לקדםפעולות off site הן בעיקר…

להמשך קריאה קידום אורגני במנועי חיפוש – SEO: Search engine optimization