החזרת תשלום לקונה על ידי לחברת האשראי/פייפאל/בנק Chargeback

לא נעים, אבל לפעמים גם זה קורה: חברת האשראי או פייפאל תחזיר לקונה את הכסף שהוא שילם לנו. Chargeback - צ'ארג'בק במסחר המקוון בדרך כלל מתייחס להליך בוררות dispute בין הקונה למוכר. הליך הבוררות הוא שכבת הגנה של חברות האשראי/פייפאל/בנק על הקונה אשר ביכולתם לבצע החזר כספי לקונה ולחייב את המוכר במטרה לייצר בטחון- Trust אצל הקונה לבצע רכישות אינטרנט (לשלם מראש בעבור הסחורה). את תהליך הבוררות מתחיל הלקוח שפונה…

להמשך קריאה החזרת תשלום לקונה על ידי לחברת האשראי/פייפאל/בנק Chargeback

הנעה לפעולה CTA – Call to Action

הנעה לפעולה, CTA, מכווינה את הגולש אל עבר הצעד הבא במסע לקוח CTA - Call to Action: מטרת ההנעה לפעולה היא להעביר את לגולש לשלב הבא במשפך המכירות / מסע לקוח לפי מודל AIDA. דוגמאות פופולריות לקריאות לפעולה: הוספה לעגלהרכשו עכשיולמדו עודהורדהירשמו מילה של אופיר:כדאי להקדיש מחשבה למילים שאתם בוחרים ל-CTA שלכם, אם אתם רוצים ללמוד עוד על הנושא, המקום להתחיל בו חפשו קבוצות מיקרוקופי בפייסבוק.

להמשך קריאה הנעה לפעולה CTA – Call to Action

הצעת מוצרים נוספים Cross-selling

מכירים את בלוק המוצרים בתחתית עמוד המוצר "אולי תתעניין גם במוצרים האלה" או "לקוחות אחרים שצפו בעמוד זה רכשו גם" המקביל ל "You might also like this"?הכוונה ב- Cross-selling היא הצגת מוצר חליפי (למקרה שהגולש לא מעוניין במוצר במוצג בעמוד מוצר זה) או הצגת מוצר משלים למוצר בעמוד מוצר זה או גם וגם. למשל בעמוד מוצר של פסטה אוסם באתר של רמי לוי, בלוק ה- Cross-selling יכול להציג גם פסטה…

להמשך קריאה הצעת מוצרים נוספים Cross-selling

זירת מסחר – Marketplace

איביי, אטסי ואמזון הם בין אתרי אינטרנט המוכרים ביותר ולמעשה מדובר בזירות מסחר. זירת המסחר היא פלטפורמה המאפשרת למכור סחורות או שירותים כצד שלישי בעסקה. זירת המסחר היא "רק מתווכת בין המוכר לקונה", ואין לזירת המסחר אחריות משפטית בעסקה (שאלת האחריות המשפטית נדונה כעת בבית המשפט האמריקאי) היתרונות של מכירה בזירת מסחר מוכרים ברחבי העולם אוהבים להיעזר באתרי זירות מסחר בזכות מספר סיבות: משלמים רק אם קונים ממכם:אתם משלמים לזירת…

להמשך קריאה זירת מסחר – Marketplace

זמן אספקה

זמן אספקה = זמן עד הוצאת המשלוח (זמן פנימי) + זמן שילוח (זמן חיצוני) זמן האספקה נחלק ל-2: פרק הזמן הראשון- זמן פנימי: זמן עד הוצאת המשלוח (זמן פנימי) זה שעובר מרגע קבלת התשלום מהלקוח ועד העברת המוצר למשלח.פרק הזמן השני- זמן חיצוני: זה שעובר מרגע העברת החבילה למשלח ועד מסירה ללקוח או לנקודת המסירה המוסכמת. כאשר נרצה לבצע אופטימיזציה לזמן המשלוח/זמן אספקה ללקוח יש להתייחס לכל אחד מפרקי הזמן…

להמשך קריאה זמן אספקה

זנב ארוך

"I'll tell you what I want, what I really, really want" שרו הספייס גירלס, לפני יותר משני עשורים; האמת היא שבחיפושי גוגל הגולשים אומרים לנו מה הם רוצים, לנו רק נותר לכתוב תוכן שמתאים לחיפושים שלהם מונח חיפוש זנב ארוך מתייחס לשאילתא שמקליד משתמש במנוע חיפוש (גוגל, יוטיוב, אמזון). הכוונה היא לתיאור ביטוי ייחודי, בן שלוש מילים או יותר, למשל, "טבעת יהלום שחור 1 קארט", לעומת ביטוי גנרי "טבעת יהלום".…

להמשך קריאה זנב ארוך

יחס המרה – Conversion Rate

כמה גולשים מתוך 100 רכשו? יחס המרה הוא יחס בין כל הגולשים לבין אלו שביצעו את הפעולה. למשל: סך המבקרים בעמוד מוצר לבין סך המבקרים אשר הוסיפו את המוצר לעגלהסך המבקרים בעמוד הצ'קאאוט לבין המבקרים המשלמים (מבקרים ללקוחות)סך המבקרים בדף נחיתה לבין סך המבקרים אשר שלחו את הטופס (והפכו לליד) סך הצופים במודעה לבין סך המקליקים יחס ההמרה הוא המדד החשוב ביותר בבחינת עמודי אינטרנט מכיוון שיש לו קשר ישיר…

להמשך קריאה יחס המרה – Conversion Rate

לייב צ'אט

האם הלקוחות באתר שלך מקבלים תשובות במהירות ובנוחות שהם מצפים לה? בעלי אתרים שרצו להגדיל את כמות המכירות או לייצר יותר לידים הבינו מזמן שאם ללקוח יש שאלה אשר מענה עליה יגרור רכישה ואי מענה יגרור נטישה, כדאי להעניק ללקוח תשומת לב ולענות על שאלתו ובהקדם. כל עוד הלקוח "חם".  אחרי הכל, מי יודע אם הלקוח יחזור לרכוש לאחר שיקבל תשובה במייל או בטלפון, כעבור מספר שעות או אפילו ימים.…

להמשך קריאה לייב צ'אט

לסט מייל/מייל אחרון- Last Mile

המונח "מייל אחרון" Last Mile, מתייחס למקטע האחרון בתהליך מסירת החבילה ללקוח, השלב שבו החבילה יוצאת ממרכז ההפצה לנקודת המסירה האחרונה. הקילומטר האחרון נחשב למאתגר ביותר מכיוון שהוא כולל תיאומים מול גורמים מחוץ לחברת השילוח למשל תיאום מול הלקוח במקרה של מסירה "עד הבית". גם אם שלחתם את ההזמנה מהר (זמן פנימי), עיכובים במסירת החבילה בשלב המייל האחרון (זמן חיצוני) עלולה לפגום בשביעות הרצון הלקוח מצד אחד או להפתיע במהירות…

להמשך קריאה לסט מייל/מייל אחרון- Last Mile

מודל שיוך – Attribution model

"להצלחה אבות רבים" אומר הפתגם הידוע. אבל מי באמת ה"אבא" של הרכישה המוצלחת מהאתר שלנו? הכוונה במודל שיוך היא- למי מערכות הפרסום והאנליטיקס משייכת את ההמרה (רכישה/ליד). דוגמא לתרחיש רכישה: ביום א', הגולש רואה מודעה למוצר בפיד פייסבוק (ללא אינגייג'מנט מצד הגולש)ביום ב', הגולש רואה מודעה לאותו המוצר בפיד פייסבוק והפעם הגולש מקליק על המודעה ומתעניין- ללא רכישהביום ג', הגולש מחפש את המוצר בגוגל, מקליק על פרסום ממומן, נכנס לאתר…

להמשך קריאה מודל שיוך – Attribution model