שיווק שותפים – Affiliate marketing

מודל שיווק שותפים כולל שלושה צדדים:

  • צד א': בעל האתר, רצונו להגדיל את כמות המכירות באתר
  • צד ב': משווק שותף, רצונו לקבל עמלת מכירה
  • צד ג': לקוח, רצונו לרכוש מוצר

בעל האתר מציע אחוז מהמכירה למשווק שותף על כל מכירה שהגיעה דרכו לאתר. בדרך כלל למשווק שותף איכותי שיזרים הרבה מכירות יהיה ידע על המוצר הנמכר (לדוגמנית המשווקת בגדים יש ידע באופנה או שהקהל שלה ירצה ללבוש את אותם הבגדים).

הידעתם שלכל זירות המסחר הגדולות יש תוכניות שותפים, למשל לאמזון, יש תוכנית שותפים ועיקרה: באחריות המשווק השותף להזרים טראפיק לאמזון ולקבל 5% עמלה מסל הרכישה של הגולשים שהגיעו דרכו. אז אם יש לכם בלוג צעצועים- זה הזמן להירשם לתוכנית ולשלב לינקים לעמודי המוצר של אמזון בתוכן שלכם.

מילה של אופיר:
טראפיק עולה כסף, עדיף למשווק השותף להזרים טראפיק איכותי וחם מאשר טראפיק קר שהסיכוי שיבצע רכישה הוא נמוך. נניח שלבלוגר בתחום הטיולים יש פוסט שזוכה להרבה טראפיק בנושא "10 הדברים שחייבים לקחת לטיול הבא"- על מנת להרוויח כסף הבלוגר יכול לקשר את המוצרים מהפוסט לרכישה באמזון ולהרוויח עמלה עבור כל גולש שהגיע מהבלוג וירכוש.