פרסום ממומן

פרסום ממומן, בשונה מקידום אורגני, מיועד להשיג תוצאות מיידיות- בין אם מדובר במכירה של מוצר או שירות, איסוף ליד או אפילו צביעת קהלים לריטרגטינג/רימקרטינג עתידי. המטרה בקמפיין ממומן היא להגיע ל ROI חיובי, כאשר ההגדרה ל-"ROI חיובי" היא החלטה מסחרית.

לפרסום ממומן יש כמה מודלים מובילים:

  • תשלום לקליק (תשלום עבור טראפיק):
    מודל התשלום המשוייך למערכות PULL- כמו מנועי חיפוש. אם המודעה שלכם מופיעה בתוצאות החיפוש- החיוב ייעשה רק אם הקליקו על המודעה.
  • תשלום לפי חשיפות (תשלום עבור הצגת המודעה)
    מודל התשלום המתאים למערכות PUSH- כמו פייסבוק. אם המודעה שלכם הוצגה- יהיה חיוב.

מילה של אופיר:
יש לזכור שפרסום ממומן מניב הכנסה כנגד הוצאה ישירה- הסתיימה ההוצאה, הסתיימה ההכנסה. על מנת לבנות תשתית הכנסה יציבה לטווח ארוך נדרשת השקעה בקידום אורגני אשר יניב הכנסה שלא כנגד הוצאה ישירה.