פילוח/סגמנטציית קהלים

כולם יודעים ש"מי שמנסה למכור לכולם לא מוכר לאף אחד". אז איך מתמקדים בקהל יעד רלוונטי ורווחי? כאן נכנס לתמונה פילוח הקהלים

פילוח היא מונח מתחום השיווק שמהותה חלוקת קהל היעד למספר פלחים ופנייה לכל פלח עם מסר שונה לצורך הגדלת יחס ההמרה. המטרה היא לפגוע בדיוק רב יותר בכוונת הרוכש ולהציג מסר מותאם ככל הניתן. כדאי לפלח את הקהל הנמצא ברשימת התפוצה שלכם, לפלח את הקהל בקמפיינים הממומנים שלכם ולפלח את הלקוחות שלכם. להלן מספר פילוחים אפשריים

  • פילוח קהלים לפי מגדר: על מנת לפנות לכל סגמנט באופן המתאים לו מבחינה מגדרית ולא לכתוב ולפנות ברבים או הצעה של מוצרים ייעודים למשל חנות פארם תפלח את הקהל לפי מגדר כדי להציע בושם נשים לנשים ובושם גברים לגברים.
  • פילוח קהלים לפי המוצר שנרכש ותאריך הרכישה: אם רוכשים את המוצר אחת לתקופה ארוכה למשל אוהל קמפינג, לא הייתי שולח מייל מכירתי עם הצעת ערך לאוהל קמפינג לקהל אשר רכש אוהל קמפינג לאחרונה. מצד שני, משופרסל הייתי מצפה שישלחו מייל מכירתי לקהל שרכש (לא משנה מה) אפילו אתמול.
  • פילוח קהלים לפי המיקום במשפך המכירתי: קהל שנטש בעמוד המוצר אולי צריך לקבל מייל עם תוכן מחזק או הוכחה חברתית למוצר. קהל שנטש בעמוד העגלה אולי צריך לקבל מייל עם מידע רלוונטי והצעת ערך שתדחוף אותו לחזור ולהשלים את הרכישה, למשל מייל עם זמני השילוח, מדיניות ההחזרה וקופון של 5%-10%.
  • פילוח קהלים לפי גאוגרפיה: מייל באנגלית פחות ידבר אל הקהל הגרמני שלנו ולא יצליח להמיר לרכישות.

מילה של אופיר:
פילוח קהלים דורש עבודה קפדנית בהטמעת כלי מדידה, אימייל מרקטינג והשקעת זמן ביצירת תכנים ממוקדים לכל פלח. עסקים אשר ישכילו לפלח ולפנות באופן מבודל לכל פלח יקצרו את הפירות בדמות יחס המרה משופר מאשר פנייה לכל רשימת התפוצה במסר אחיד, קרי פנייה לא ממוקדת ולא מפולחת.