נטישת עגלה – Cart abandonment

המונח מתייחס להוספת מוצרים לסל הקניות באתר ללא השלמת העסקה. תחשבו על הביקור האחרון שלכם בסופר, לאלו שלא נצמדים לרשימת הקניות (כמוני), עוברים ליד המדפים ואומרים לעצמם, "רגע אני צריך את זה? יש שוקולד בבית?" ומעמיסים לעגלה. כך עם מספר מוצרים נוספים.

ההמשך ידוע: מגיעים לתור לקופה ופתאום מתחילים לחשוב, רגע בעצם יש שוקולד בבית. כמוכם אנשים אחרים מרוקנים את העגלה לעמדת המסטיקים ליד הקופה עם מוצרים שהם לא צריכים/לא רוצים/ירכשו בביקור הבא בסופר.

למנהלי הסופר אין, עדיין, יכולת לדעת מה השארנו ליד הקופה ולא רכשנו בסופו של דבר, אבל כמנהלי אתר סחר בוודאי שיש לנו את היכולות לדעת מה המשתמשים השאירו ליד הקופה ויש לנו אפשרות לשלוח לאותו משתמש הנעה לפעולה להשלמת הרכישה למשל מייל תזכורת ואף קופון קטן.

מילה של אופיר:
זיהוי הקהל (באמצעות פילוח) ופנייה ממוקדת לגולשים שנטשו את העגלה היא פעולה פשוטה שיכולה לשפר את יחס ההמרה באופן משמעותי. חפשו דרכים יצירתיות להפוך אותם לרוכשים.