משפך מכירות ומסע לקוח

איך הופכים גולש שבחיים לא שמע על המותג או המוצר שלנו ללקוח ואפילו למליץ? אנחנו שואפים להכניס אותו ל"משפך מכירות" שמסתיים ברכישה. איך זה עובד?

כמו רוב הנושאים במילון הזה, אפשר לכתוב ספר רק על המונח הזה, אנסה לתמצת מאוד:
כשמדברים על משפך מכירות ומסע לקוח מתכוונים לתהליך שהגולש עובר, מהשלב שהוא לא מכיר את המותג (או המוצר או גם וגם) שלנו לשלב שהוא לקוח ואף ממליץ.

מסע הלקוח שלי – דוגמא למשפך מכירות שנחשפתי אליו בעצמי

התחלתי לרוץ ביוני 2019 (ומאז מקפיד על שלושה אימונים בשבוע); שבועיים אחרי שהתחלתי לרוץ התחלתי להתעיין ולקרוא באתרי ריצה למתחילים על ציוד שימושי. סקירה אחת על נעלי ריצה תפסה את תשומת ליבי מאוד. שבוע של בירורים מול חברי קבוצת הריצה שלי וקריאת סקירות ברשת והחלטתי לרכוש את הנעלים. זה לא מפתיע לשמוע שבשבוע הזה האינטרנט עשה מאמצים למכור לי נעלי ריצה, למעשה, זה כל מה שהיה לי בפיד של פייסבוק.

איך זה עובד?

המודל הבסיסי והמקובל להגדרת שלבי מסע לקוח הוא AIDA

  • Awareness – מודעות
  • Interest – עניין/סקרנות
  • Desire – רצון
  • Action – פעולה

התפקיד של מערך השיווק הוא להפוך קהל רלוונטי שלא מכיר אותנו, ללקוחות באמצעות הנגשת מסרים לכל אחד משלבי מסע הלקוח.
התפקיד של ערוצי המכירה, אופליין ואונליין, הוא להמיר את הקהל בשלב ה ACTION ללקוחות משלמים.

מילה של אופיר:
כל גולש שפוגש את המותג שלנו יכול להיות בשלב שונה במודל AIDA, יש גולשים שיעברו משלב אחד לשלב השני ברגע ויש כאלו שיקח להם זמן. כדאי לתת מענה לכל שלב במודל AIDA על מנת להעביר כמה שיותר גולשים לשלב הבא.