לא נעים, אבל לפעמים גם זה קורה: חברת האשראי או פייפאל תחזיר לקונה את הכסף שהוא שילם לנו.
Chargeback – צ'ארג'בק במסחר המקוון בדרך כלל מתייחס להליך בוררות dispute בין הקונה למוכר. הליך הבוררות הוא שכבת הגנה של חברות האשראי/פייפאל/בנק על הקונה אשר ביכולתם לבצע החזר כספי לקונה ולחייב את המוכר במטרה לייצר בטחון- Trust אצל הקונה לבצע רכישות אינטרנט (לשלם מראש בעבור הסחורה).
את תהליך הבוררות מתחיל הלקוח שפונה לחברת האשראי/פייפאל/בנק עם תלונה לגבי המוצר/שירות. התלונות הנפוצות ביותר הן:
- המוצר לא הגיע במסגרת הזמן המוגדר בתנאי השירות.
- המוצר הגיע פגום.
- מוכר טוען שיבצע או שכבר שביצע החזר כספי אך הקונה עדיין לא קיבל או לא קיבל את ההחזר בפועל.
- נעשה שימוש לרעה באשראי – בעל הכרטיס לא אישר את הרכישה.
חברת האשראי/בנק פונים למוכר בבקשה להגיב לטענות הלקוח, למשל להמציא את אישור המסירה עם חתימת הלקוח. במקרה שהמוכר לא מגיב או לא מספק הוכחות מספקות, חברת האשראי/בנק רשאי להחזיר את סכום העסקה לקונה מחשבון המוכר כולל גביית קנס.
מילה של אופיר:
רכישות בסכום גבוה (אני מגדיר רכישה הסכום גבוה- פעמיים מהממוצע) באתר דורשות התייחסות מיוחדת. בדקו את כתובת המשלוח בגוגל והתקשרו ללקוח להגיד תודה על הרכישה, וודאו שהוא אכן הזמין ואם עולה חשד בקשו צילום תעודת זהות או רשיון נהיגה.
מהנדס תעשייה וניהול, איש דיגיטל ואיקומרס בארגונים משנת 2012.
ניסיון Hands-on בניהול האלמנטים של פעילות איקומרס: ניהול פיננסי, ניהול השיווק והפרסום, ניהול טכני, ניהול לוגיסטי ושירות לקוחות. יכולות מוכחות בכתיבה וביצוע תוכניות עבודה, הקמה והובלת צוות, הובלת תהליכי שינוי, ניהול ספקים וניהול תקציבים.
זקוקים לייעוץ, הדרכות או סיוע בגיוס מנהל איקומרס בארגונים?
דברו איתי.