דרופשיפינג – Dropshipping

המונח שהיה בעבר בשימוש מקצועי של אנשי איקומרס בלבד הפך נפוץ בשנים האחרונות בזכות החלום הישראלי "לעשות את המכה" במכירות אינטרנט. אבל איך באמת עובדת השיטה?

דרופשיפינג זוהי שיטה בה המוכר הוא "רק" המתווך בין הקונה לבין מחזיק הסחורה, השיטה שזוכה לפופולריות הולכת וגואה ונחשבה לחדשנית לפני שנים אחדות.

היתרון העיקרי של עסקי הדרופ נעוץ בכך שהמוכר לא צריך להשקיע במלאי ולא צריך להתעסק בלוגיסטיקה של Fulfillment. ברגע שנכנסת רכישה מלקוח (בפלטפורמה של המתווך), המתווך רוכש בעצמו את הסחורה מהספק ומבקש לשלוח לכתובת הלקוח. הרווח של המתווך מבוסס על ההפרש בין מחיר הרכישה של הלקוח לבין מחיר הרכישה שלו עצמו מהספק/יצרן/מפיץ.

החיסרון העיקרי של עסקי הדרופ הם חוסר שליטה על המלאי הקיים, אם לקוח רכש מוצר ולספק אין את הסחורה אז למתווך יש בעיה- או לבטל את הרכישה (ביג מיסטייק באיביי ואמזון) או לרכוש מספק אחר במחיר שעלול לגרור את העסקה להפסד.

מילה של אופיר:
יש כלים מתקדמים הנקראים מוניטורים המקלים מאוד על עבודת הדרופשיפר.