גוגל אנליטיקס

איך אפשר ללמוד על תנועת הקונים לאתר ולפעול כדי לשפר ולמטב אותה לפי היעד העסקי של האתר? התשובה מתחילה בהפקת תובנות על סמך מידע קיים. הנתונים ממערכת גוגל אנליטיקס מאפשרים ללמוד על תנועת הגולשים באתר, לזהות בעיות והזדמנויות.

גוגל אנליטיקס היא המערכת המקובלת כיום בשוק לניטור ולניתוח של תנועת הגולשים באתר אינטרנט מסוים. השימוש בכלי נועד להפיק תובנות וכיווני פעולה לצורך התייעלות. כמובן, ניתן לנטר רק אתרים אשר יש לכם גישה לבק אופיס שלהם (יותא מן הכלל- אם יש לכם גישה לחשבון גוגל טאג מנג'ר) וגישה לחשבון האנליטיקס.

שימוש נכון יפיק מידע יעיל ורלוונטי

השימוש בגוגל אנליטיקס כולל 3 רבדים:

  1. הטמעה
    על מנת לקבל נתונים נכונים יש להטמיע באופן נכון. הטמעה בסיסית היא פשוטה ובדרך כלל ניתן לבצע לבד באמצעות תוסף לרוב המערכות קיימות כמו וורדפרס, שופיפיי ועוד. הטמעה הכוללת איוונטים היא קצת יותר מורכבת והטמעת איקומרס מלאה היא עבודה למתכנת שכן יש צורך "לגעת" בקוד.
  2. הכרת המערכת
    כדאי להכיר את המונחים ואת הדוחות המוכנים מראש על מנת להתמצא.
  3. הפקת תובנות
    אנליטיקס היא מערכת מערכת פאסיבית, צריך לדעת מה מחפשים כדי להפיק תובנות ולנסות להעלות פתרונות. במילים אחרות- כדאי להיכנס למערכת כאשר רוצים לתקן משהו ופחות מאשר לזהות בעיות (למרות שגם את זה ניתן לעשות- בעיקר כאשר האתר עדיין לא עבר אופטימיזציה כלל).

מילה של אופיר

חשוב לדעת, הטמעה נכונה היא הבסיס ועל פיו יוזרמו נתונים מהאתר למערכת האנליטיקס. כמובן, הפקת התובנות מבוססות על הנתונים במערכת האנליטיקס ולכן לאחר ההטמעה באתר חובה לבצע סדרת בדיקות על מנת לוודא שהנתונים מהימנים ומלאים.