בדיקת A/B

איך אפשר לדעת אם אתם מוציאים את המיטב מהנכס הדיגיטלי שלכם? A/B Testing מאפשר לשפר את יחס ההמרה.

A/B Testing זהו תהליך שמטרתו לשפר את הביצועים באמצעות אופטימיזציה מבוססת בדיקות. התהליך עובד כך:

  1. בחירת המדד לשיפור (למשל אחוז המרה בעמוד מוצר)
  2. בחירת גורם מבדל אחד (צבע כפתור "הוסף לעגלה"; נניח שהצבע הקיים הוא ירוק ואנחנו סוברים שכחול ישפר את יחס ההמרה)
  3. ביצוע הבדיקה- הצגת גרסה א' (ירוק) לתקופה מוגדרת או למספר גולשים מוגדר ולאחר מכן להחליף לגרסה ב' וכמובן להציג במשך חלון זמן/מספר גולשים כמו גרסה א'.
    באמצעות כלים פשוטים כמו גוגל Optimize ניתן להציג את הגרסאות במקביל – חצי מהגולשים יראו את כפתור ירוק וחצי כפתור כחול.
  4. בחינת תוצאות, נניח שההנחה שלנו לא הייתה נכונה, וכפתור כחול לא משפר את יחס ההמרה.
  5. הסקת מסקנה: ממשיכים עם הכפתור הירוק.
  6. מתכננים את הניסוי הבא, למשל שינוי כותרת עמוד המוצר/ שינוי התמונה הראשית

מילה של אופיר

אל תתפתו לבחון מספר פרמטרים בבת אחת. חשוב לבחון כל פרט ופרט בנפרד, כדי להגיע לתוצאות אופטימאליות.