איך אפשר לדעת אם אתם מוציאים את המיטב מהנכס הדיגיטלי שלכם? A/B Testing מאפשר לשפר את יחס ההמרה.
A/B Testing זהו תהליך שמטרתו לשפר את הביצועים באמצעות אופטימיזציה מבוססת בדיקות. התהליך עובד כך:
- בחירת המדד לשיפור (למשל אחוז המרה בעמוד מוצר)
- בחירת גורם מבדל אחד (צבע כפתור "הוסף לעגלה"; נניח שהצבע הקיים הוא ירוק ואנחנו סוברים שכחול ישפר את יחס ההמרה)
- ביצוע הבדיקה- הצגת גרסה א' (ירוק) לתקופה מוגדרת או למספר גולשים מוגדר ולאחר מכן להחליף לגרסה ב' וכמובן להציג במשך חלון זמן/מספר גולשים כמו גרסה א'.
באמצעות כלים פשוטים כמו גוגל Optimize ניתן להציג את הגרסאות במקביל – חצי מהגולשים יראו את כפתור ירוק וחצי כפתור כחול. - בחינת תוצאות, נניח שההנחה שלנו לא הייתה נכונה, וכפתור כחול לא משפר את יחס ההמרה.
- הסקת מסקנה: ממשיכים עם הכפתור הירוק.
- מתכננים את הניסוי הבא, למשל שינוי כותרת עמוד המוצר/ שינוי התמונה הראשית
מילה של אופיר
אל תתפתו לבחון מספר פרמטרים בבת אחת. חשוב לבחון כל פרט ופרט בנפרד, כדי להגיע לתוצאות אופטימאליות.
מהנדס תעשייה וניהול, איש דיגיטל ואיקומרס בארגונים משנת 2012.
ניסיון Hands-on בניהול האלמנטים של פעילות איקומרס: ניהול פיננסי, ניהול השיווק והפרסום, ניהול טכני, ניהול לוגיסטי ושירות לקוחות. יכולות מוכחות בכתיבה וביצוע תוכניות עבודה, הקמה והובלת צוות, הובלת תהליכי שינוי, ניהול ספקים וניהול תקציבים.
זקוקים לייעוץ, הדרכות או סיוע בגיוס מנהל איקומרס בארגונים?
דברו איתי.