איקומרס, מסחר אלקטרוני, מסחר מקוון, ecommerce, ecom

המונח מסחר מקוון (באנגלית E-commerce) מתייחס לכל עולם הקניות ברשת. כל עסקה שבוצעה באופן אלקטרוני מקבלת את ההגדרה של איקומרס.

כדאי להבחין בין סוגי המסחר השונים:
בדומה ל"אחיו" הגדול, המסחר המסורתי, אופליין, המסחר האלקטרוני גם מסווג לשלוש קטגוריות מרכזיות:

  1. Business-to-Consumer – B2C – קמעונאות: מכירת סחורה ושירותים לצרכנים. כשאדם, נקרא לו שמעון, מקים אתר קניות או פותח חנות בקניון ווירטואלי כמו איביי או אמזון, הוא מצטרף לעולם ה-B2C.
  2. Business-to-Business – B2B – סיטונאות: מונח זה מתייחס למכירת סחורות ושירותים של עסק אחד לשני. במערכת סחר מסורתית: שמעון מהחנות רוכש סחורה מקוקה-קולה; במערכת סחר אלקטרונית, זה עובד אחרת – שמעון מקים אתר אינטרנט או פותח חנות בקניון וירטואלי (אליבאבא).
  3. Consumer-to-Consumer – C2C: מכירת ורכישה של סחורה יד שנייה שמתבצעת בלוחות מודעות ויד שנייה וכן באתרים כמו eBay.

לאן זה הולך?
בין אם אתם מוכרים סחורה ושירותים לצרכנים או לעסקים אחרים, בוודאי כבר הבנתם שהצרכנים והעסקים אחד, נוהרים לווירטואל. לפי אתר הנתונים statista.com, מכירות מקוונות בשנת 2019 היו 3.5 טריליון דולר והצפי לשנת 2023 הוא 6.5 טריליון- קצת פחות מהכפלת המכירות.

מילה של אופיר:
אם אתם רוצים לדעת יותר על עולם האי קומרס, הגעתם למקום הנכון. הירשמו לרשימת התפוצה וקבלו עדכון על תוכן חדש בנושא איקומרס, רוצים להאזין? אני ממליץ על הפודקאסט קומרסיישן של תימור גורדון שהוא מקום טוב להתחיל בו את המסע שלכם בתחום.