אוטומציה בשיווק Marketing Automation

איך אפשר ללוות מתעניינים ורוכשים במסעות לקוח מפולחים ומבודלים מבלי להשקיע אינסוף שעות כוח אדם? אוטומציה של תהליך השיווק היא התשובה שיותר ויותר ארגונים בוחרים בה ומהווה היום חלק בלתי נפרד מעולם האיקומרס.

דוגמא קלאסית לשימוש באוטומציית שיווק: גולש שהקליק על מודעה ספציפית בפייסבוק נכנס לאתר ולא רכש יקבל מייל עם תוכן רלוונטי למודעה ממנה הגיע הגולש ואף למוצר אשר התעניין בו.

אוטומציה שיווקית – Marketing automation היא טכנולוגיה שהבשילה בשנים האחרונות והיום ניתן להיעזר בכלים שבעבר היו נחלתם של ארגונים גדולים. כלים לאוטומציה שיווקית יכולים לבצע פעולות פשוטות כמו לשלוח מייל לאחר נטישת עגלה ועד פעולות מורכבות כמו ניהול מסע הגולש מהחשיפה למודעה ועד סיום האינטראקציה עם האתר תוך סנכרון מערכות הפרסום השונות.

מילה של אופיר:
אם בעבר רק ארגונים גדולים וחנויות שמגלגלות סכומי עתק יכלו להרשות לעצמם פיתוח תהליכי אוטומציה, כיום התמונה השתנתה לחלוטין וקיימים מגוון כלים המנגישים תהליכי אוטומציה מורכבים בעלויות המתאימות גם לאתרי סחר קטנים-בינוניים.